diumenge, 16 de febrer del 2014

Maquinari TIC

Aquesta setmana l’he dedicat a informar-me sobre les diferents qüestions que tenen a veure amb el maquinari TIC i, concretament, les tauletes tàctils i les pissarres digitals. A banda del que ja sabia respecte a aquests aparells, el treball setmanal m´ha permès actualitzar la informació pel que fa als diferents tipus de pissarres digitals i sobretot a les tauletes, ja que encara no havia pensat en elles en un altre sentit que no fos el lúdic. Així doncs, he pogut descobrir les diferents utilitats, activitats que es poden fer amb elles, avantatges e inconvenients.



En una societat en la qual les TIC estan presents en totes les esferes de la nostra vida, no podem obviar el paper que poden exercir en l’àmbit educatiu. Els alumnes de Secundària són nadius digitals, estan permanentment en contacte amb les TIC; per això hem d’aprofitar el potencial que ens proporcionen i utilitzar-les per a promoure un canvi de metodologia a l’aula, perquè si les introduïm, però la metodologia roman, simplement estarem canviant les eines sense una perspectiva de mètode, sinó per a continuar fen les mateixes tasques.

Ens enfrontem a una realitat complexa i, sense cap dubte, la solució ha de passar per utilitzar de forma eficient les eines que es troben al nostre abast i transmetre aquesta idea als alumnes. Per la nostra part, hem d’introduir-les per a canviar la metodologia i no sols per a preparar les classes i presentar continguts; també haurem d’ajudar als alumnes a fer un ús responsable. Per part dels alumnes, es pretén que sàpiguen   utilitzar-les no simplement per a obtenir informació en forma de plagi, sinó que aquest procés implique un raonament crític.

L’ús de les TIC ha de ser, en la meua opinió, un element clau per a dur a terme el tan necessari canvi metodològic que està demanant l’educació. Es tracta d’emprar les TIC com a eina, com un mitjà i no com una fi en si mateixes.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada