Aquesta setmana l’he dedicat a informar-me sobre les diferents qüestions
que tenen a veure amb el maquinari TIC i, concretament, les tauletes tàctils i les
pissarres digitals. A banda del que ja sabia respecte a aquests aparells, el
treball setmanal m´ha permès actualitzar la informació pel que fa als diferents
tipus de pissarres digitals i sobretot a les tauletes, ja que encara no havia
pensat en elles en un altre sentit que no fos el lúdic. Així doncs, he pogut
descobrir les diferents utilitats, activitats que es poden fer amb elles,
avantatges e inconvenients.
En una societat en la qual les TIC estan presents en totes les esferes de
la nostra vida, no podem obviar el paper que poden exercir en l’àmbit educatiu.
Els alumnes de Secundària són nadius digitals, estan permanentment en contacte
amb les TIC; per això hem d’aprofitar el potencial que ens proporcionen i
utilitzar-les per a promoure un canvi de metodologia a l’aula, perquè si les
introduïm, però la metodologia roman, simplement estarem canviant les eines
sense una perspectiva de mètode, sinó per a continuar fen les mateixes tasques.
Ens enfrontem a una realitat complexa i, sense cap dubte, la solució ha de
passar per utilitzar de forma eficient les eines que es troben al nostre abast
i transmetre aquesta idea als alumnes. Per la nostra part, hem d’introduir-les
per a canviar la metodologia i no sols per a preparar les classes i presentar
continguts; també haurem d’ajudar als alumnes a fer un ús responsable. Per part
dels alumnes, es pretén que sàpiguen utilitzar-les no simplement per a obtenir
informació en forma de plagi, sinó que aquest procés implique un raonament
crític.
L’ús de les TIC ha de ser, en la meua opinió, un element clau per a dur a
terme el tan necessari canvi metodològic que està demanant l’educació. Es
tracta d’emprar les TIC com a eina, com un mitjà i no com una fi en si
mateixes.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada